söndag 8 februari 2009

Nystart för bloggen!

Söndagkväll, har suttit över böckerna hela dagen men efter att ha tittat in på en god väns bloggsida väcktes suget efter att redigera min egen bloggsida. Nu har jag suttit en stund med min blogg, ändrat rubriken, ändrat mall och färger och redigerat den lite smått. Dessutom ändrar jag språk från engelska till svenska. (Man kan ju hoppas på att bloggen blir så pass välbesökt att den väcker uppmärksamhet bland icke-svensktalande grupper, i sådant fall får jag ändra tillbaka till engelska).

En kommentar till rubriknamnet; dels är diplomat ett drömyrke (på promenaderna i Stockholm brukar jag alltid gå förbi byggnaden vid Gustav Adolfs torg 1 och drömma lite om att en gång jobba på detta departement, d.v.s. UD - se bilden nedan där den röda pilen och den röda inrutningen markerar byggnaden och det blåstreckade markerar den väg jag brukar ta, i båda riktningarna)

Dels skulle jag beskriva mig själv som "diplomatisk" i mitt sätt att vara, intar ofta ställningen som "förhandlare" i konfliktsituationer och blir den till vilken bägge parterna tenderar att vända sig. Konflikter är ofta så mycket mer mångfacetterade än vad man ofta ser vid en första anblick. "Det finns alltid två sidor av samma mynt".

Inga kommentarer: